Prostorni plan Gružanskog koridora na ranom javnom uvidu

Img Foto: Pixabay

Ministarstvo saobraćaja stavilo je na rani javni uvid prostorni plan područja posebne namene Gružanskog koridora, odnosno brze saobraćajnice Kragujevac-Mrčajevci.

Kako je navedno, za potrebe upućivanja u proceduru ranog javnog uvida predlaže se obuhvat Prostornog plana na delovima teritorija grada Čačka, opštine Knić i grada Kragujevca. Na teritoriji Čačka to su katastarske opštine Katrga i Bresnica, na teritoriji Knića katastarske opštine Bumbarevo Brdo, Guncati, Pretoke, Radmilović, Kusovac, Bečevica, Toponica, Oplanić, Dragušica, Brnjica, Rašković i Vučkovica i na teritoriji grada Kragujevca Goločelo, Đuriselo i Dragobraća.

U dokumentu se navodi da će koridor biti ukupne dužine oko 36,59 km i širine od 50 m do 300 m, sa širinom voznih traka 4x3,50 m. Za čitavu trasu brze saobraćajnice planira se i projektuje trasa puta za brzinu od 100 km/h.

Zanimljivo je da se napominje da će se razmotriti i mogućnost rezervacije prostora u profilu brze saobraćajnice za potencijalnu mogućnost proširenja na autoputski profil.

Planirana trasa Gružanskog koridora počinje od planirane petlje (denivelisane raskrsnice) "Dragobraća" (obilaznica grada Kragujevca), pruža se ka zapadu i jugozapadu obilazeći područje vodoakumulacije "Gruža", ukršta se sa postojećim državnim putem IB reda broj 46 (planirana petlja "Bumbarevo Brdo"), ukršta se sa postojećim državnim putem IB reda br. 22 (planirana petlja "Mrčajevci") i dalje ka jugu spaja petljom "Katrga" sa državnim putem IA reda A5 (E-761, M5).

Na mestu ukrštaja sa državnim putem IIB reda broj 380 kod Toponice ostavljena je mogućnost za potencijalnu petlju koja nije predviđena Generalnim projektom.

Dodaje se da će se planu će se detaljno analizirati potrebe povezivanja predmetne saobraćajnice sa postojećom i planiranom mrežom državnih i lokalnih kategorisanih i nekategorisanih saobraćajnica, pri čemu će se koristiti princip planiranja što je moguće manjeg broja čvorišta, dok će se saobraćajne potrebe stambenih, privrednih i poljoprivrednih objekata i zona razrešavati razvijanjem paralelnih servisnih saobraćajnica.

Ističe se da će izgradnja ove brze saobraćajnice direktno doprineti bržem razvoju obuhvaćenog dela Šumadije, Pomoravlja i centralne Srbije, kao i lokalnih samouprava koje se neposredno vezuju za ovaj koridor.

Obrađivač Prostornog plana je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa obrađivačima Idejnog projekta brze saobraćajnice Hidroprojekat-saobraćaj doo, Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu, Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu i Makspro doo.

Autor: eKapija





Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs