Akcioni plan za Medijsku strategiju predviđa silne izmene u medijskim zakonima

Img Foto: Pixabay

Predloženim akcionim planom za sprovođenje Medijske strategije, u čiju je finalnu verziju Cenzolovka imala uvid, novinari bi trebalo da budu bezbedniji, javni medijski servisi nezavisniji, sistem sufinansiranja medijskih sadržaja unapređen, a lokalni i regionalni mediji održivi. Sagovornici Cenzolovke smatraju, međutim, da nema garancije da će stanje u medijskoj sferi biti značajnije poboljšano.

Izrada akcionog plana za sprovođenje Strategije razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji za period 2020–2025. godine (tzv. Medijska strategija) konačno je završena i pitanje je dana, kako saznaje Cenzolovka, kada će predstavnici radne grupe za izradu tog dokumenta zvanično predati njegovu finalnu verziju Vladi Srbije na usvajanje.

Finalna verzija akcionog plana, u koju je Cenzolovka imala uvid, predviđa izmenu 13 zakona. Među njima najviše izmena pretrpeće Zakon o javnom informisanju i medijima, čak 31 (rok za izmenu je četvrti kvartal 2021), tri manje Zakon o elektronskim medijima (rok je drugi kvartal 2022), a Zakon o javnim servisima čeka 10 izmena (rok je treći kvartal 2022). U Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja predviđena je samo jedna izmena, a termin za završetak tog posla je četvrti kvartal 2021. godine.

Nije poznato kada će Vlada Srbije usvojiti akcioni plan, bez kojeg nije moguća primena Medijske strategije, ali ni to da li će biti usvojen u formi koja je usaglašena na radnoj grupi, ili će pak pretrpeti određene izmene.

Vlast je ušla u izradu Medijske strategije kako bi na neki način apsorbovala pritisak međunarodne zajednice zbog katastrofalnog stanja u sferi medijskih sloboda (Nedim Sejdinović, novinar)

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, tada još kao mandatarka za sastav nove vlade, izjavila je 20. oktobra da akcioni plan za Medijsku strategiju „mora biti usvojen u prvih sto dana rada nove vlade“ (Vlada Srbije izabrana je 28. oktobra, prim. a.).

Inače, Medijska strategija usvojena je još 30. januara, a prateći akcioni plan Vlada Srbije trebalo je da usvoji do 16. maja.

Za razliku od Medijske strategije koja se odnosi na period 2020–2025, akcioni plan za sprovođenje tog strateškog dokumenta važi samo do 2022, navodi se u nacrtu dokumenta u koji je Cenzolovka imala uvid.

Osim seta medijskih zakona, predviđena je izmena, između ostalih, i zakona o krivičnom postupku, javnim nabavkama i poreskom sistemu.

U okviru pet oblasti dato je nekoliko desetina mera, koje se odnose, između ostalog, na unapređenje bezbednosti novinara i sistema medijskog sufinansiranja projekata, na uspostavljanje zakonske i institucionalne zaštite, profesionalne autonomije novinara i urednika u odnosu na unutrašnje pritiske, na transparentnost podataka o medijima i kriterijuma za određivanje medijske koncentracije, na poboljšanje položaja lokalnih i regionalnih medija, kao i na osnaživanje institucija nadležnih za informisanje i obezbeđivanje nezavisnosti javnih medijskih servisa i Regulatornog tela za elektronske medije.

Ceo tekst možete pročitati na sledećem linku: https://www.cenzolovka.rs





Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs