Pandemija produbila rodne razlike: Žene petinu vremena troše na neplaćene poslove

Img Foto: Pixabay

Statistike pokazuju da žene petinu vremena troše na neplaćene poslove, a u ruralnim sredinama situacija je lošija nego u gradovima.

Pandemija koronavirusa dodatno je produbila postojeće rodne razlike, navodi se u saopštenju Ministarstva rudarstva i energetike.

"Prva ekonomska studija o neplaćenom radu, pokazala nam je da su žene dvostruko više opterećene kućnim poslovima i brigom o deci i starima, a pandemija sa kojom se ceo svet suočava dodatno je opteretila žene koje su na prvim linijama fronta borbe protiv virusa. Naša vizija je društvo jednakih mogućnosti u kojem i žene kao i muškarci imaju jednake šanse da se razvijaju i ostvare ono što u životu žele. Rodna ravnopravnost ne treba da nas deli i ona nije samo pitanje žena. Hajde da pomognemo muškarcima da zaista budu partneri, da ukažemo zašto je važno da delimo poslove", izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost prof. dr Zorana Mihajlović.

Kako se dodaje u saopštenju, Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost i UN Women uz podršku Britanske ambasade u Beogradu, pokreću nacionalnu kampanju koja pod imenom "#PolaPola – Briga nije (samo) ženski posao” poziva na priznavanje i ravnopravnu raspodelu neplaćenih poslova staranja.

Stoga je prethodnih mesec dana pred početak kampanje, 20 poznatih ličnosti iz različitih sfera društvenog života računalo vreme koje troše na neplaćene poslove kako bi lakše mapirali probleme i krenuli sa zagovaranjem promena.

Takođe, u okviru kampanje postavljene su previjalice za bebe u muškim toaletima u pet javnih objekata u zemlji: TC BIG Rakovica i Kombank dvorana u Beogradu, Muzej Vojvodine i Arena Cineplex u Novom Sadu, i Bioskop Vilin grad u Nišu.

"Važan aspekt kampanje je da ohrabrimo i motivišemo muškarce da se više uključe u brigu o deci od najranijeg uzrasta. Stoga nam je cilj da muškarci shvate da nisu pomažući članovi domaćinstva već ravnopravni učesnici", izjavila je Milana Rikanović, direktorka Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u Srbiji (UN Women).

Kampanja "#PolaPola – Briga nije (samo) ženski posao”, koja se realizuje u saradnji sa kompanijom Color Media Communications trajaće do 25. novembra uz pomoć brojnih agenata promena kao što su Milan Marić, glumac, Mina Sovtić, glumica, Nataša Miljković, voditeljka, Jovana Petković, modna dizajnerka, Zaga Kalmar, modna dizajnerka, Jovana Ružičić, direktorka Centra za mame, Nina Radulović – Lečić, voditeljka, Lidija Ćulibrk, glavna urednica magazina “Lepota & Zdravlje”, Milica Đokić, marketing ekspertkinja, Mladen Sekulić, fotograf, Sandra Zekić, bokserka i novinarka i mnogi drugi.

Izvor: B92





Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs