IZGUBLJENA PRVA GODINA U SPROVOĐENJU NOVE MEDIJSKE STRATEGIJE?!

Img Foto: Pixabay

Kad u svom izveštaju o Srbiji Evropska komisija navede da se nova medijska strategija ne sprovodi, to u prevodu znači da još uvek nije usvojen akcioni plan za njeno sprovođenje. A kad će to biti, niko ne zna, iako je rok istekao još sredinom maja.

Kada je Vlada Srbije 30. januara usvojila Medijsku strategiju za period od 2020. do 2025. godine, najavljeno je da će akcioni plan za njenu primenu biti usvojen do 16. maja. Pet meseci kasnije, Vlada još uvek nije usvojila akcioni plan, nema jasnih naznaka kada bi to moglo da se dogodi, a pojedina ministarstva se ne izjašnjavaju o predlogu.

„Postupak je takav da tekst ide na usaglašavanje resornim ministarstvima i tu nismo naišli na tako brzu reakciju“, objašnjava za Cenzolovku Veljko Milić, stručnjak za medijsko pravo i član Radne grupe za izradu akcionog plana za primenu Medijske strategije.

Prema njegovim rečima, Radna grupa – koja se sastoji od predstavnika novinarskih udruženja, sindikata, medijskih eksperata, države (ovim poslednjim prigovara se da sastancima i ne prisustvuju) – postavila je sebi u februaru rok od tri meseca i uradila svoj deo posla.

„Pojedinim ministarstvima trebalo je mnogo vremena da se izjasne. Neka su to učinila doslovno tek pre neki dan, a neka se uopšte nisu oglasila. Imali smo jednu veliku pauzu, s njihove strane, jer je Vlada u tehničkom mandatu. Dakle, izrada akcionog plana jeste pri kraju, ali u ovom trenutku nije moguće proceniti u kom periodu bi on mogao biti usvojen.“

Izvor: Cenzolovka





Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs