Knjiga za ovu nedelju – Dobrilo Nenadić: STATIST

Img

Prikaz knjige pripremila: Danka Šušić

Kada se pomene Dobrilo Nenadić, prva asocijacija je roman Dorotej po kome je 1981.snimljen film sa sjajnim Gojkom Šantićem u glavnoj ulozi. Druga asocijacije je istorijski roman Despot i žrtva smešten u doba Đurđa Brankovića. Za ovo delo Nenadić je  dobio nagrade „ Meša Selomović“ i „Zlatni bestseler“, kao i nagradu Narodne biblioteke Srbije za najčitaniju knjigu.

Ovi romani su pisani kao fikcije i namenjeni su onoj grupi čitalaca koja poznaje istorijske prilike, koje se teško raspoznaju ako se o njima ne zna dovoljno.

Romani koji su bliski prosečnom čitaocu – Kiša, Vreva i Poplava pisani su razumljivim jezikom, iako između redova prikazuju suštinu koja se ne vidi na prvo čitanje. Ovim romanima se priključuje i roman Statist pisan u istom stilu. Kao i pomenuta tri romana i roman Statist prati život ljudi koje svi svakodnevno srećemo. Pokušaj da se snađu i nešto naprave od života, borba da postojanju daju smisao uz gomilu neuspeha i sitnih radosti.

Čitalac počinje da voli aktere romana, sažaljeva se nad njihovim nedaćama, učestvuje u kombinacijama koje akteri prave, sve vreme navijajući da im plan uspe, da se konačno skrase i dobiju kiseonik koji im pripada. Nedovoljno “namazani” da se snađu u pokvarenom svetu glavni junaci, čudnih imena I nadimaka, neretko učine, da čitalac počne da žali život malog čoveka kome nikada neće biti dodeljena glavna uloga, koji će večito ostati statist…

Dobrilo Nenadić, briljantni um iz Arilja, ostavio je za sobom izvanredna dela, koja su večna inspiracija, kako za sadašnje, tako i za buduće generacije.

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs