„Puls Evrope otvara vrata novinarskom istraživanju“

Img Foto: Pixabay / ilustracija

Projekat „Puls Evrope“ od svog početka, 2020. godine, pruža novinarima mogućnost da se usavršavaju kroz organizovanje poseta nekoj državi članici Evropske unije iz koje izveštavaju o temi koja ih interesuje. Uz to, EU im pokriva troškove putovanja, boravka kao i novinarskog rada dok su u inostranstvu.

„Projekat Puls Evrope pruža podršku domaćim medijima da izveštavaju iz Evrope time što organizuje grupna, tematska medijska putovanja koja obuhvataju veći broj medija, kao i individualna na koja novinar/ka putuje sam/a, uz logističku podršku projekta“, rekla je u intervjuu za Novu ekonomiju Marina Rakić, tim lider projekta.

Svrha ovog projekta se ogleda u organizovanju poseta EU kako bi se građanima kroz medijske izveštaje približio proces evropskih integracija, tačnije, kako bi im se ukazalo na to kako su sadašnje članice prevazišle izazove sa kojima se sada Srbija susreće na putu do članstva u EU.

Takođe, bitno je reći i to da ovim projektom mediji i njihovi novinari dobijaju priliku za istraživačko izveštavanje o Evropi i procesu evropskih integracija – o tome što znači za svakodnevni život građana u širokom spektru oblasti, od zaštite ljudskih prava, rodne ravnopravnosti, poljoprivrede, zaštite životne sredine do inovacija i turizma.

Novinari tako izveštavaju i o tome kako Evropa danas živi i radi, a „pokrivaju“ i značajne političke teme, kao što je humanitarna kriza ukrajinskih izbeglica u Poljskoj.

Kada je reč o indidvidualnim medijskim putovanjima, novinari koji žele u njima da učestvuju bi trebalo da kroz prijavni formular (dostupan na sajtu www.europa.rs/medijskeposeteeu) podnesu predlog teme koju bi obrađivali u pojedinačnoj zemlji EU i njen kratak sinopsis.

Kako bi se obezbedilo široko učešće svih medija u Srbiji, poziv za učešće je otvoren do kraja decembra 2024.

„U projektu mogu da učestvuju mediji koji izveštavaju na srpskom jeziku i koji poštuju Etički kodeks kao i međunarodno priznate standarde profesionalnog i etičkog novinarstva“, kaže Rakić, i dodaje kako je neophodno da novinari dobro vladaju engleskim jezikom.

Govoreći o temam koje su u žiži aktuelnosti, Rakić kaže da su „posebno aktuelne teme u vezi sa zelenom agendom i zaštitom životne sredine, a u saradnji sa našim štampanim časopisom Eko list koji se bavi „zelenim temama“, izdali smo specijalizovani časopis – „Zeleni puls Evrope“ koji sadrži tekstove koji su pisali novinari učesnici putovaja“.

Za kraj, savet svima koji žele da apliciraju za medijsko putovanje jeste da dobro istraže temu koju žele da obrađuju, kao i njenu relevantnost i važnost za društvo.

Projekat finansira Evropska unija, a sprovodi Gete institut u saradnji sa Nezavisnim udruženjem novinara Srbije i Centrom za kulturnu dekontaminaciju.

Izvor: Nova ekonomija





Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs