Kraljevo: Da li je most na Ibru, star 60 godina, bezbedan za saobraćaj?

Img Foto: Printscreen N1

Stari most na Ibru u Kraljevu je zbog bezbednosti zatvoren za teretna vozila težine veće od 3,5 tona. Most je star 60 godina, a rekonstrukciju čeka dve decenije. Nadležni kažu da statički nije ugrožen, već da je betonski deo oštećen zbog preopterećenja i starosti. Navode i da je most bezbedan za putnička vozila i za pešake, prenosi N1.

Svi koji su bili na vlasti u poslednjih 20 godina obećavali su da će most biti rekonstruisan, ali to se do danas nije dogodilo. Iza starog mosta sada postoji novi, napravljen 2008. godine. I tada je planirano da se stari rekonstruiše, ali od toga takođe nije bilo ništa.

 “Most po mom mišljenju nije u dobrom stanju. Nisam stručan, ali znam da je pre deset godina beogradski Institut za ispitivanje materijala uradio projekat za sanaciju, da je taj projekt pre tri godine inoviran, dakle, treba hitno uraditi rekonstrukciju ovog mosta. On zaista dotrajao – u upotrebi je 60 godina i više”, rekao je za N1 bivši direktor Direkcije za planiranje i izgradnju, Dragiša Spasojević.

On je dodao da je stari most pre 15 godina bio jedini most preko Ibra “tako da je bilo otežano da se na njemu radi rekostrunkcija”.

Nema prepreke za rekonstrukciju

“Mi smo 2008. godine iz sredstava budžeta grada Kraljeva za sedam, osam meseci napravili novi most. Dogovor sa Putevima Srbije je bio da se odmah pristupi rekonstrukciji starog mosta. Zašto se to nije dogodilo, meni stvarno nije jasno. Nezvanično, koliko čujem, prepiru se ko je nadležan –  grad ili republika…Zašto se to još uvek ne radi, ne znam… Pretpostavljam da je u pitanju finansiranje, ali grad bi trebalo da preuzme inicijativu, da se iz budžeta izdvoje sredstva, da se to pod hitno sanira”, kazao je Spasojević

On je naglasio da sada nema prepreka za saniranje mosta.

“Mi smo posle 50 godina, za godinu i po dana, napravili dva mosta preko Ibra. Sada ovaj stari može da se rekonstruiše, a da se bitno ne remeti saobraćaj u gradu…Ne radi se ovde samo o mostu, nego je projekat rekonstrukcije predviđao i proširenje prilaza pijaci, tamo gde je usko grlo, gde nema dve trake i prave se nepotrene gužve“, naveo je Spasojević.

Preko mosta se već nekoliko godina sprevozi kamen za gradnju Moravskog koridora.

“Ne radi se ovde samo o drobljenom kamenu, prevozi se i šumska građa sa Goča. Pre 15 godina je napravljena obilaznica preko Ratine, da se ne bi išlo kamionima kroz grad… I dan danas šleperi sa prikolicom punom blavana i građe idu kroz centar grada… Zašto saobraćajna policija ne učini nešto da se to spreči… Pozdravljam zabranu za teretne kamione teže od 3,5 tona.To će sigurno biti povoljno, kada je reč o sigurnosti mosta… Ali to sada treba sprovesti u delo. Očigledno je da se republičke i gradske saobraćajne policije prepiru oko nadležnosti i to zlouptrebljavaju prevoznici,  ako nema kažnjavanja”, rekao je za N1 bivši direktor Direkcije za planiranje i izgradnju, Dragiša Spasojević.

Izvor: N1





Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka na www.cemaforum.rs